1 Kasım 2012 Perşembe

TURŞU



Siz hiç karnıbahar tursusu yediniz mi? Belki evet belki hayır ama ben son zamanlarda fena halede buna takmıs durumdayım. Hem görüntüsünü seviyorum hem kıtır kıtır çok hos vallahi. Sevgili komsum Ilknur ilk onda yemistim öyleyse bu tursu ona gelsin. Peki çig karnıbaharda gençlik iksiri bulundugunu biliyormuydunuz bende ilk duydugumda çok sasırmıstım. Eh hazır ülkemizde bol bol olduguna göre sadece yemegini degil tursusunuda yapalım derim, simdi tam zamanı.. Ama önce tursu kavanozumuzu iyice yıkayalım hatta sıcak sudan geçirelim kurulayıp malzemelerimizi de hazırlayıp ise baslayalım. Kavanozunuzun büyüklügüne göre karnıbaharınızı yıkayıp alt uzun saplarını keselim. Kavanozun dibine tursumuzu mayalasın diye 6-7 adet nohut tanesi atalım, birkaç tane tane karabiberde ayrı bir lezzet verecektir, tabi sarmısakları unutmamak lazım ama bunun kararını size bırakıyorum istediginiz kadar koyabilirsiniz. Ben çok tercih etmiyorum o yüzden 2-3 dis benim için yeterli son olarakta (ben aralarına renk olsun diye havuç da koydum) yıkanmıs karnıbaharlarımızı sırayla kavanozumuza yerlestiriyoruz. Bu arada 1litre klorsuz suya 2,5 (iki buçuk) yemek kasıgı kaya tuzu 1 çay bardagı sirke koyuyoruz. Ben suyu kaynatıp ocaktan aldıktan sonra önce tuzu ilave edip karıstırarak erimesini sagladım, su iyice soguduktan sonra ise sirkeyi ilave edip kavanozuma bosalttım, (suyu kavanozunuzun büyüklügüne göre ayarlamanız gerekecek bunun içinde ilk önce l litre su ile baslayın derim eger eksik gelirse aynı islemi tekrar yapıp üzerini doldurabilirsiniz. Benim büyük kavanozum 2 litreye yakın su aldı. Suyunu tüm malzemeleri örtecek kadar doldurduktan sonra agzını sıkıca kapatın ve 3-4 gün oda ısısında daha sonra soguk ve günes almayan bir yerde muhafaza edin. Sıcak ortam tursunuzun çabuk olgunlasmasına ve malzemelerin erimesine sebep olur o yüzden ya soguk bir balkonda veya buzdolabınızda saklayın yaklasık 3-4 hafta sonra tursunuz hazır, AFIYET OLSUN


1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...