25 Şubat 2015 Çarşamba

BADEMLİ MİNİ MUFFİN




BADEMLİ MİNİ MUFFİN, VER FIRINA PROGRAMINDAN GÖRÜP UYGULADIĞIM BİR TARİF. AMA TABİKİ HERZAMAN Kİ GİBİ KENDİME GÖRE UYARLADIĞIM BİR TARİF YİNE :)))))))   ASLI ÇİKOLATALI BADEM KURABİYESİ AMA BEN İÇİNE TEKRAR KREMA VE ÜZERİNE ÇİKOLATA SOSU YAPMAYA ÜŞENDİM DAHA DOĞRUSU BİRAZ FAZLA GELECEK DİYE DÜŞÜNDÜM VE  YAPMADIM. BÖYLEDE GÜZEL OLDUĞUNA İNANIYORUM ÇÜNKÜ İÇİNDEKİ TEREYAĞI VE BADEM MÜKEMMEL BİR UYUM VE LEZZET SAĞLIYOR.  MUTFAKTAN ŞAHANE BİR KOKU YÜKSELECEK TÜM EVİNİZE GARANTİ :))))) HADİ TARİFE GEÇEYİM




BADEMLİ MİNİ MUFFİN MALZEMELERİ  :  200 gr. tereyağı
                                                                                150 gr. badem (çiğ badem kabuksuz olabilir)
                                                                                250 gr. pudra şekeri
                                                                                 75 gr. un  (tepeleme 2 yemek kaşığı un)
                                                                                  4 yumurta akı
                                                                                     vanilin
                                                                                 yarım tatlı kaşığı tuz
                                                                                1 portakal kabuğu rendesi (isteğe bağlı)







BADEMLİ MİNİ MUFFİN YAPILIŞI: Tereyağını eritip birazda karamelize edin ( iskender kebapın üzerine dökülecek gibi ama dikkat edin yanmasın) Un ve bademleri  birlikte robottan geçirin ve bademlerinde un kıvamına gelmesini sağlayın ( benim bademlerim kabukluydu soymadım, soyulmuş bademiniz yoksa  böylede kullanabilirsiniz) daha sonra  tüm kuru malzemeleri ilave ederek hepsini karıştırın.Yumurta aklarını ilave edin , yumurta aklarını çırpmanıza gerek yok bu tarifte direkt olarak kuru malzemenin içine ilave edin. Portakal rendesinide kattıktan sonra soğumuş olan tereyağını yavaş yavaş  ilave ederek tüm malzemeyi çırpma teli ile iyice karıştırın ve  yağlanmış, unlanmış  fırın kaplarınızın yarısına kadar gelecek şekilde dökün ve  170 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin tam süre veremiyorum çünkü şu an bende hatırlamıyorum ne kadar fırında tuttuğumu :)))  Ama eminim sizler anlayacaksınız hafif kızaracak ve zaten dışı hafif kıtır içi ise yumuşak bir kek veya muffin olacak. AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...