12 Kasım 2013 Salı

TAHİNLİ BAKLAVA


Sanki uzun zamandır yeni birşeyler yapmamış gibi hissediyorum kendimi. Aslında hergüne olmasa bile haftada bir yeni birşeyler deniyorum yeni tarifler alıyorum arkadaşlardan,dostlardan yada gittiğim her yerde konu illa ki yemek veya atıştırmalıklara geliyor (Türk milletinin ortak konusu bu son zamanlarda yemek aşağı yemek yukarı bazen ben bile sıkılıyorum bu konudan ki her an aklımda yeni neler yapabilirim varken) Her neyse fazla takılmayayım bu konulara, ben iyisimi size son günlerimin favori tatlısı mı desem kurabiyesi mi desem artık ismini siz koyun. Bence baklava yufkası ile buluşmuş en güzel şey tahin olsa gerek helede fındık ile birleşince tadı ve aroması iki katına çıkıyor. Yapımıda gayet  basit olan bu tatlı kaldıkca dahada güzelleşiyor ki bir çoğunuz bilirsiniz tahinli kurabiyeler ertesi gün dahada lezzetlenir. Hazır satılan baklava yufkaları hem çok pratik hem bereketli ben bim marketin baklava yufkasını alıyorum ve çok memnunum zira aldığım başka marketlerdeki yufkalar çok ince ve mecburen katlanarak ambalajlandıkları için çoğu kat yerleri yırtık çıkıyor zaten narin olan yufka elinizde parçalanıyor yada çok ince olduğu için daha siz işlerken kuruyor. Biliyorsunuzdur baklava yufkası öyle fazla açıkta bırakmaya gelmiyor hemen kuruyor o yüzden kullandığımız kadarını yaprak yaprak alıp kalanını hemen poşetine geri koymak zorundayız. Buda onun cilvesi ne yapalım :)))

Halen düşünüyorum Emineciğimden aldığım bu tarifin adı ne olsun diye.  İçimden TAHİNLİ BAKLAVA demek geliyorrrrrrrr ve öyle diyorum.
Ve işte tarifi.


TAHİNLİ BAKLAVA MALZEMELERİ: 15 adet baklava yufkası (1 tepsi içindir ortalama 50 adet)
                                                                      15 yemek kaşığı tahin (yakl. 300gr)
                                                                      15 yemek kaşığı toz şeker
                                                                      15 yemek kaşığı kavrulmuş ince dövülmüş fındık
                                                                      üzerine serpmek için yeterince pudra şekeri

TAHİNLİ BAKLAVA YAPIMI          :  3 adet yufkayı üst üste koyup uzerine 3 yemek kaşığı tahini döküp kaşığın tersi ile her yerine yayıyoruz ,tahinlerin üzerine 3 yemek kaşığı toz şekeri heryere eşit miktarda serpip 3 yemek kaşığı fındık içinde aynı uygulamayı yapıyoruz. Son olarak yufkanın dar kısmından sıkıca sarmaya başlıyoruz. Yufkanın bitim kısmı alta gelmek üzere rulomuzu bir kesme tahtası üzerine alarak keskince bir bıçak yardımı ile 2 parmak genişliğinde kesip tepsimize yerleştiriyoruz ve bu işlemi diğer kalan tüm malzemeye uyguluyoruz. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üstleri hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz ve soğuduktan sonra üzerilerine pudra şekeri serpiyoruz.  Şekerini istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz eğer fazla tatlı geldiyse bir daha ki yapımınızda şekeri 2 kaşığa indirebilirsiniz veya daha tatlı sevenler çoğaltabilir ama benim için bu ölçü tam geldi çünkü tahin tatsız olduğu için biraz tatlandırmak gerekti. Kalan baklava yufkalarını tekrar kendi ambalajına koyun ve açık olan ağız kısmına bir buzdolabı poşeti geçirerek lastıkleyin böylece dolapta hava almasını ve kurumasını engellemiş olursunuz isterseniz daha sonraki günlerde ELMALI STRUDEL tarifimi bugüne kadar denemediyseniz deneyebilirsiniz :)))                                                                
 Afiyet Olsun








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...